24 Ocak 2016 Pazar

Sen Gönlüme Düşünce Ben Yoluna Düştüm

"günleri ter ter dokudum sevgili, gel, incinme sen
yürektir bu, dökülür yollara, bas geç, istemezsen..."
Figen Sariye



Diller dokudum sözcükleri uysun diye sana,
Tenlere dokundum, kemendi uysun diye bedenime,
Sevgili, yollara düştüm, açtığımdan beri gözlerimi.
Adım konmuş benden önce,
Ben bir deli, ben bir divane, yoluna meftun.
İlmek ilmek adını kazıdım, bulunduğum her yana,
Flemenkler'in terk ettikleri kayıp zamana,
Adını kazıdım, arta kalmış harflerden dîvâna:
Sevgili, gönlüme düştün, yoluna düştüm.
Kokuna kanıp mı düştüm yollara, bilmem;
Sözüne dayanıp mı yandım odlara, bilmem:
Bilmem, senden özge ben bilmem,
Sen olmadan dünyadan göçüp gidemem.
Hangi yana baksam görünen sen,
İzbelerde bekleyen hayalet gibi sen,
Durum vahim, acılar sathi,
Sensizlikten geçip kendime gelemem.
Dokumak için seni tenime, dolaştım Ezidîler arasında,
İşlemek için nakşını kendime, dolaştım Çinîler arasında:
Hep bir kayıp, bir kayboluşla karşılaştım körkütük,
Sevgili, düştüm yollarına, gönlüme düşeli sen beri,
Gel beri,
Ki sen gönlüme düşünce, ben senin yoluna düştüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder