2 Eylül 2013 Pazartesi

Ressamın Peşinde

Kafam cam kırıklarıyla dolu doktor. 
Bu nedenle beynimin her hareketinde düşüncelerim acıyor. 
Anlıyor musun?
Oğuz Atay

Her tarafı dolu artık, beynimde boş bir yan yok.
Her yerine seni doldurdum.
Her olayda seni hatırlatıyor.
Baktığım her tabloda senin çizgilerini görüyorum.
Her resmin altında senin imzanı arıyorum.
Adını arıyorum bütün resimlerde.
Bütün tablolarda sana ait bir koku arıyorum.
Tiner kokusundan ayırt etmeye çalışıyorum sürekli.
Senin elinin değdiği fırçaların peşinden koşuyorum.
Resim galerilerindeyim sana ulaşmak için.
Van Gogh'tan çıkıyorum yola.
Raphaello'dan Monet'ye kadar aramalarım.
Hepsine seni soruyorum.
Gece rüyalarımda Picasso'yu bekliyorum.
Senin nerede olduğunu sorabilmek için.
Sen ne yandaysan o yana gidiyorum.
Fırçanın kıvrımı nereyi işaret ediyorsa oraya bakıyorum.
Bazen Sharlock Holmes gibiyim senin peşindeyken.
Pabuçlarının yollarda bıraktığı izleri araştırıyorum.
Arayışındayım her yanda senin.
Parmak izini kovalıyorum her yerde.
Ellerinden çıkmışa benzeyen bu şahane resimler,
Ellerinden çıkmışa benzeyen güzelliklerin ardındayım.
Koridorlar sanki senin izlerinle dolu.
Yolda bıraktığın ipuçları var.
Sordum Van Gogh görmemiş seni.
Michelengelo bulamamış seni.
Bir ben bulmak isterim seni.
Seni, bende bulmak isterim, bende yaşatmak.
Bütün düşüncelerime sen saplandın işte.
Her yanında sen varsın beynimin.
Düşünceler yakıyor bazen.
Cam kırıklıklarını topla artık, can kırıklıklarını.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder