20 Mart 2013 Çarşamba

Senden Öğrendim

''İnsan her konuda, ancak sevdiği insandan bir şeyler öğrenir.''
Johann Wolfgang von Goethe


Bende her şeyimi senden öğreniyorum.
Nefes almayı bana sen öğretmiş olmalısın.
Nasıl kalem tutulur ancak sen öğretmişsindir.
Ellerime senden başkası dokunamaz.
Yaşamayı ancak sen öğretmiş olmalısın.
Başka türlü yaşanmıyor.
Dördün karesinin on altı olduğunu ancak sen söylemiş olmalısın.
Mono'nun tek demek olduğunu bana senden başkası öğretmiş olamaz.
Sen olmasan ben zarf tümlecini bile bulamazdım.
Sonra lizozomları asla keşfedemezdim.
Senden gayrı bilgileri reddediyorum.
Öğrenmek senden ibaret olabilir ancak.
Senden başka reddediyorum.
Sen benim öğreticimsin.
Senden öğrenirim ben.
Yağmurun şarkısını ilk sen söylemiş olmalısın.
Güneşin doğuşunu sen söylemişsindir.
Ve kışın sıkı giyinmeyi ancak sen tembihlemişsindir.
Üşütmemem gerektiğini senden öğrenmişimdir.
Bildiğim ne varsa bugün.
Hepsini senden öğrenmişimdir.
Sen olmasan öğrenimim yarım kalırdı benim.
Bu kadar yarımlığa bir yarımlık daha eklenirdi.
Çeyrek olurdu artık her şey.
Tükenirdi giderek.
Bana kartopu yapmasını sen öğretmişsindir.
Sıcak günlerde gölgeden yürümeyi.
Sek sek oynamanın kurallarını sen öğretmişsindir.
Sen öğretmişsindir bana kahvenin nasıl güzel yapılacağını.
Sen öğretmişsindir bana;
Yemeyi, içmeyi, sevmeyi.
Bilgilerim senden ibaret.
Benim bütün varlığım senden ibaret.
Ne biliyorsam sendendir gayrı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder