10 Şubat 2013 Pazar

Joker

Bu yüzüm nasıl oldu biliyor musun ? Bir zamanlar karım vardı. Çok güzeldi, senin gibi... Benim çok endişelendiğimi, daha fazla gülmem gerektiğini söylerdi. Kumar oynadı, tefecilere çok borçlandı. Bir gün yüzünü çizdiler. Ameliyat için paramız yoktu, buna dayanamıyordu. Onu tekrar gülerken görmek istiyordum. Yaralarını umursamadığımı bilmesini istiyordum. Ben de ağzıma bir jilet soktum ve bunu yaptım. Daha sonra karım bana bakmaya dayanamadı ve beni terk etti .

Sevilen için bir şeyler yapmak.
İnsan her zaman yapmak istediğini yapamıyor sanırım.
İnandıramıyor, anlatamıyor, anlamlandıramıyor.
Dünyada sevenler hep nafile bekliyor.
Bu Joker'in yazısı olacak.
Ve içimden Joker'lik taşan benim yazım.
Batman filmlerini benim için ölümsüz kılan.
Çirkinliğiyle beni kendine çeken adam.
Herkesin bir hikâyesi olmak zorundadır.
Kötü olmanın zorunluluğu budur.
Hikâyen yoksa kötü olamazmışsın gibi.
Başına kötü bir şeyler gelmeden kötüleşemezsin gibi.
Kötü olarak doğulmaz kötü olarak ölünür.
Yaşayış emreder bunu.
İnsanın içinde kötülükten eser yoktur.
Yokluktan geliyor bunca kötülük. (?)
Hiçbir şey olmadığında doğuyor kötülük.
Kötülük sadece bizim içimizde.
Diğerleri iyiliklerle donatılmış. (!)
Kötülerin iyi bir yanları vardır.
Saklı tutulmuştur bu her zaman.
İyiliği saklamak kötü yapar insanı.
İyiliği göstermek yükseltir insanı.
Merhamet içimizde bir yara gibidir.
Merhamet edilen saplar bıçakları.
Kötüler çok iyiydiler.
Birden kötü olmaya mı karar verdiler?
İyiler diğerlerini kötü yaptılar.
Kötüler her zaman kötüydüler, belki de.
Onlar hiç iyi olmadılar.
Belkide çok iyi olmaları onları kötü yaptı.
Çok iyi olanlar dışlanırlar.
İyi olmak bir suçmuş gibi.
Bunu iyilerde yapmadı.
Bunu hep tarafını seçmemiş olanlar yaptı.
Ne iyi olmayı becerebildiler ne kötü olabildiler.
Bu felaketi doğurdu.
Kötülükle iyilik neden hep böyle yarışır?
Onlar uzalaşamaz mı?
Kötülükde bizde mevcut iyilik kadar.
İyilik, iyilik, iyilik.
Kötülük, kötülük, kötülük.
Yapım ekleri, iyelik ekleri.
Jokerlik. Jokerlik. Jokerlik.

Yaşasın Joker!

Sana gülmek yakışıyor Joker.
Kocaman bir gülümseme benden, senin için, dudaklarımdan yanaklarıma kadar.
Joker'den alkışlar senin için;




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder