4 Mayıs 2017 Perşembe

Anne, Meryem Ana

Meryem'e

Anne sen unutmadın anneni,
Korkuyorum.
Nasıl unutabilirim seni,
Unutmaktan da korkuyorum.

Bir başımayım.
Duvarlarını sökerlerse ne yapar ev,
Kanatsız kuş nereye uçar;
Anne seni kaybetmekten korkuyorum.
Dindir yüreğime,
Vuran dalgaları.

Hırkam kapıya takıldı,
Sökülüyor,
Al iğne ipliği dik lütfen.
Söyleyemiyorum ama
Seni seviyorum.
Seni unutma ihtimalinden bile,
Korkuyorum.

Bir başıma:
Yalnız sen taşırdın beni içinde,
Önüne konsam tüm annelerin,
Beni rahmine yalnız sen alırdın.
Bir başıma,
Sana koşardım.

Yürümeyi öğrendim
ama daha çok seviyordum emeklemeyi,
Anne demeyi,
Oysa ben koştukça mutlusun sen.
Taşıyamıyor damarlarım,
Kanımı.
Anne ben durmak istiyorum,
Tam da şu ânda.

Bir yüz belirir gece rüyamda;
İnsan özlemeye ne zaman başlar
ve ne zaman anlar özlediğini;
Sen ne zaman anladın kaybettiğini anneni,
Ben ne zaman anlayacağım:
Bana kalırsa çocuklar ölmeli annelerden evvel,
Annelere kalmalı bu yük de.
Taşıdığın gibi rahminde beni,
Taşımalısın tabutumu da omuzlarında.
Anne sana yük oluyorum ama affet beni,
Taşıyamam seni,
Koyamam kıraç topraklardan içeri.
Anne affet beni,
Seviyorum seni.
Taşıyamıyor artık damarlarım,
Sevgini.

Sesin Arapça'dır senin bana kalırsa,
Bana kalmaz,
Bir başıma.
Sesin ayet ayettir senin iyilik üzre.
Türkçe yalnız dudaklarıma damlattığın sütündür.
Kalbin Arapça'dır senin anne,
Bana kalırsa,
Bana kalmaz.
Dilin dindir senin.

Her çocuk çöküşüne yetişir annenin.
Yıpranma payıdır çocuk,
Yıpratma.
Anne çok yüklendim sana affet beni,
Seremem ayaklarının altına cenneti,
Ben cehennem kütüğüyüm kırma beni.
Her çocuk çöküştür anneye,
Güldüremem seni.

Beni sen yargıla anne.

Ben büyüdükçe daha fazla parça aldım,
Yüreğinden.
Anne yüreğin ne kadar büyükmüş,
Hayal edemezdim.

Erimesini gördün babanın.
Göremem oysa ben,
Eririm hiç durmadan.
Eriyiğim.

Kanamalarım dinmiyor anne.
Bak acılar;
Geceye kaçıyorum,
Sana benziyor.

Anne,
Tekilim,
Sen yokken.

2.5.17 22:15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder