30 Ocak 2015 Cuma

Ardından Aldanış

zaten susmayacaktım
sadece avutacaktım vedaları
bir kadeh şarap içer misiniz..? Ardından,
uyuturuz bütün sefil aldanışları
Pelin Onay



Kaç aldanış geçti aradan,
Kaç insan öldü içimizde,
Avurtlar giderek daha da içe kapanırken,
Kaç kuş uçtu usumuzdan?
Bir kadeh şarap doldurdum avuçlarıma,
Yıllanmış en az insanlık kadar.
Sonra, bir tütsü yaktım, sakalımdan:
Kızıl bir duman sarar odamızı.
-Bir geyik aslan avlamaya çıkmış.-
Uykuya yatırdım düşleri içimde;
Artık ne bir rüyâ var ne de hülya.
Acıtan bir şey var dünyayı,
Gökten kan yağması bundan.
Kim bekler ki ölümü,
Bir şâir kadar, kutsamak için şiiri.
-Bir yağmur damlası bulutunu ararmış.-
Bak bunun adı sefalet, umut değil.
Giderek sömürür kalan tüm duyuları,
Bir ânlık bir arzuyla, pahalı değil.
Verilen tüm sözler, unutulmak içindir;
Öyle der bir kadın, erkek sağır olduğunda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder