11 Mart 2015 Çarşamba

Chéri

Chéri, saçların dolanır boynuma,
Sen bir darağacısın;
Her gün bir kez daha idam edildiğim.
Bir denizfeneri gözlerin,
Bak geleceğim serili, ayaklarının altında.
Lea, bak, Lea, kayboldum, Lea, yolda,
İtalya'nın mavi, Paris'in kül rengi sokaklarında.


Chéri, ne bir gün var senden evvel,
Ne de bir gün var senden sonra,
Yaşadım, diyebildiğim.
İki ölüm arasında hayatım,
Yalnızca senin ayırdığın.
Hayatımın tam orta yerinde, berrak,
Altın çerçeveli bir aynada yansımamsın benim.


Chéri, âşkın büyüsü içimde bir yerde.
Gönlüme atılan çentikler, yıldızlardan fazla.
Hangi sevgili yazar buğulu günlerde,
Uzun mektuplar, yalnız bir gönülden diğerine.
Yıllar, avuçlarımda tutamadığım bir ateş;
Ben geç kaldım, sen erken;
Yine de var olduk biz, henüz hayattayken.


XI.III.MMXV

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder